Sylwetka
Medioznawca. Zajmuje się nowymi mediami, Internetem, kulturą cyfrową, komunikacją społeczną, kulturą wizualną i popularną. Współzałożyciel i członek zarządu Fundacji „Instytut Kultury Cyfrowej„, współtwórca wydarzeń kulturalnych, wystaw i działań edukacyjnych (Mindware; EPCC), w latach 2015-18 zastępca dyrektora Centrum Badań Gier Wideo UMCS. Prowadzi seminaria dyplomowe i zajęcia z przedmiotów: nowe media, podstawy wiedzy o kulturze, Data Journalism .
W roku 2006 obronił doktorat na podstawie pracy pt. Współczesne teorie mediów. Status metodologiczny i główne problemy napisanej pod kierunkiem prof. Jana Hudzika, a w 2014 habilitację na podstawie pracy Postmedia. Cyfrowy kod i bazy danych.
Stypendysta: FNP w ramach programu Monografie (2010); KAAD w ZKM Karlsruhe (2012). Wybrane publikacje i multimedia (pełne zestawienie):
– P. Celiński, J. P. Hudzik, M. Sanakiewicz, Projekt: media. Wyobrazić sobie media i stworzyć świat, Lublin 2020. Online.
– Nowe media = nowa partycypacja, Lublin: Instytut Kultury Cyfrowej 2014. Online.
– Postmedia. Cyfrowy kod i bazydanych, Lublin: Wydawnictwo UMCS 2013. Online.
– Kultura wiedzy, red. P. Celiński, Jan P. Hudzik, Kraków 2012. Online.
– Mindware. Technologie dialogu, red. P. Celiński, Lublin 2012. Online.
– Kulturowe kody technologii cyfrowych, red. P. Celiński, Lublin 2011. Online.
– Interfejsy. Cyfrowe technologie w komunikowaniu, Wrocław 2010. Online.
LINKI DO PUBLIKACJI I NAUKOWE SOCIAL MEDIA
https://www.umcs.pl/pl/addres-book-employee,378,pl.html
http://www.postmedia.umcs.lublin.pl
https://orcid.org/0000-0003-4227-7473
https://scholar.google.com/citations?user=DgbOqGEAAAAJ&hl=pl&oi=ao
https://www.researchgate.net/profile/Piotr-Celinskihttp://kulturacyfrowa.org/